Generator Lancer 9 ma kilka części, które najczęściej zawodzą. Zwykle pasek alternatora wymaga wymiany, a także łożyska. Ze względu na stosunkowo prosty mechanizm mechanizmu wymiana tych części nie jest szczególnie trudna. Ale musisz znać pewne niuanse. Z naszego artykułu dowiesz się dokładnie, jak wymienić te części w tych i innych samochodach marki Mitsubishi.
Ogólne informacje o alternatorach w samochodach Mitsubishi
Zasada działania i urządzenie tej części układu samochodowego w Mitsubishi jest dość standardowe i nie wymaga specjalnego opisu. Ze względu na jakość wykonania alternator Mitsubishi zwykle działa bezproblemowo przez długi czas. Tak więc taśma może wytrzymać do 60 ton kilometrów w normalnych warunkach pracy, a nawet więcej. Podobnie jest z łożyskami.
Zużycie paska wynika z faktu, że jest to jedna z najbardziej ruchomych części w samochodzie. Pasek jest wymagany do przeniesienia skoku mocy z silnika do generatora, bez niego nie da się wytworzyć prądu i naładować akumulatora.
Główne awarie i sposoby ich eliminacji
Najczęściej pasek po prostu strzępi się, pęka. Nawet jeśli jego integralność nie jest całkowicie zepsuta, ale zauważalne są poważne wady, musisz jak najszybciej wymienić część.
Jeśli chodzi o problemy z łożyskami, są one zwykle sygnalizowane lekkim gwizdkiem. W takim przypadku te części również wymagają wymiany.
Takie modele tej marki jak Mitsubishi Galant i Mitsubishi Carisma posiadają nowoczesny i mocny generator. Praktyka korzystania z takich samochodów oraz opinie właścicieli wskazują, że pasek trzeba wymieniać dopiero po przejechaniu 60 ton. W rzeczywistości łączna liczba może być znacznie wyższa.
Jeśli chodzi o łożyska, one również rzadko zawodzą. Często ich całkowita żywotność jest równa całemu okresowi pracy generatora. Ze względu na specyfikę lokalizacji i inne czynniki, częściej konieczna jest wymiana tylnej, a nie przedniej. Lepiej jednak zmienić oba na raz.
Pędzle często wypalają się z innych części. Mogą też wystąpić problemy z mostkiem diodowym.
Jeśli chodzi o metody rozwiązywania problemów, zasadniczo jest tylko jedno wyjście — wymienić uszkodzoną część. To prawda, że czasami pasek może po prostu wylecieć ze swojego miejsca z powodu problemów z prowadnicami. Ale nawet w tym przypadku lepiej wymienić go później, ponieważ taka sytuacja prawie zawsze prowadzi do wad i naruszenia integralności.
Przewodnik po wymianie paska
Wymiana tej części jest dość prosta:
- po zbliżeniu się do generatora samochodu przez maskę będziesz musiał poluzować śruby jego mocowania;
- kolejnym krokiem jest odkręcenie śruby napinacza o około 2 cm;
- dalej przesuń generator w kierunku pompy wspomagania kierownicy;
- w tej pozycji możesz zdjąć pasek;
- montaż części odbywa się w odwrotnej kolejności.
Jak samodzielnie wymienić łożyska generatora?
Aby wymienić łożyska, musisz najpierw całkowicie wyjąć alternator z pojazdu. Pracę rozpoczynamy od odłączenia zacisków akumulatora.
Poniżej przedstawiono prostą procedurę demontażu tego urządzenia, aby uzyskać dostęp do samych części:
- odkręć śruby pokrywy (jest ich 4);
- oddziel połówki, stukając w mocujące „uszy”;
- lekko zaciśnij wirnik w imadle, aby uzyskać na nim specjalne trójkątne miejsca (ale nie koło pasowe, w końcu ulegnie uszkodzeniu);
- odkręcić nakrętkę i zdjąć koło pasowe z przekładką;
- zdjąć wirnik z pokrywy;
Demontaż się skończył, teraz możesz przystąpić do wymiany samych łożysk. Aby wymienić przednią część, wystarczy odkręcić 4 śruby na pokrywie. Ale od tyłu musisz majstrować. Musi być wyciśnięty z wału wirnika. Montaż urządzenia odbywa się w odwrotnej kolejności czynności.
Cena emisyjna
Lepiej wybrać nowe części zamienne od producenta. Są bardziej niezawodne i doskonale nadają się do montażu w samochodzie. Pod względem kosztów pasek można znaleźć za około 15 USD. Łożysko, zarówno przednie, jak i tylne, można znaleźć w Internecie za 5 USD.