Podczas wymiany elementu smarującego wielu kierowców zawsze ma to samo pytanie, a jakie dokładnie jest zużycie oleju w silniku Mitsubishi Lancer 9 i 10 i ile trzeba go kupić. W tym artykule postaramy się udzielić wyczerpujących odpowiedzi na te i inne pytania, które dotyczą wielu kierowców.
Wymiana mieszanki smarującej silnika na Mitsubishi Lancer 9-10 to ten sam obowiązkowy proces, co w każdym innym samochodzie. Zgodnie z instrukcją dołączoną do samochodu z fabryki olej Mitsubishi Lancer powinien być wymieniany co 15 000 km lub podczas konserwacji. W naszych warunkach, które można zaliczyć do ekstremalnych (miejskie zagazowane drogi zapylone lub podmiejskie drogi gruntowe) mieszankę smarującą należy wymieniać 2 razy częściej, czyli co 7,5 tys. km. Przeglądając instrukcję samochodu, koniecznie znajdź sekcję, która mówi o zużyciu smaru dla Twojego typu silnika.
Do silnika samochodu Mitsubishi Lancer 9-10 można wlać prawie każdy znany smar marki odpowiedni dla naszych warunków klimatycznych. Zasadniczo jest to olej o lepkości 5W30-5W40. Ale tutaj również musisz oprzeć się na specyficznych warunkach klimatycznych, w których planujesz używać samochodu.
Proces wymiany
Wymiana smaru silnikowego w Lancerze, w przeciwieństwie do skrzyni biegów, jest dość łatwym procesem, który może wykonać nawet niedoświadczony kierowca.
Zużycie oleju
Silniki samochodów Mitsubishi Lancer 9 i 10 mają bardzo podobną konstrukcję, dlatego zużycie smaru wymagane do wymiany w nich jest takie samo.
W przypadku tych samochodów wystarczy około 3 lub 4 litry, w zależności od objętości jednostki napędowej, biorąc pod uwagę, że niewielka jej część zostanie napełniona nowym filtrem oleju.
Całkowita objętość mieszaniny smarującej wraz z objętością filtra oleju w zespole napędowym:
- 1,6-1,3 — 3,3 litra,
- 2,0 — 4,3 litra.
Jeśli mówimy o określonym zużyciu smaru w silnikach Mitsubishi Lancer 9-10, należy wziąć pod uwagę fakt, że nigdy nie można całkowicie spuścić oleju — w układzie zawsze pozostanie około 300 gramów.
Aby wymienić olej na Lancera, musisz kupić 3 lub 4 litrowy kanister.
Instrumenty
- podszybia, wiadukt lub winda samochodowa;
- świeży smar silnikowy 3-4 litry;
- nowy element filtrujący;
- klawisz na „17”;
- klawisz na „13”;
- pojemnik do spuszczania ścieków;
- łachmany;
- specjalny klucz do demontażu starego filtra.
Kroki wymiany
Uwaga! Kiedy zmieniasz olej silnikowy w Lancerze, silnik nagrzewa się i oczywiście olej się nagrzewa. Temperatura może być dość wysoka i jeśli dostanie się na otwarte obszary ciała, może spowodować poważne oparzenia! Dlatego bądź ostrożny, pracuj w odzieży ochronnej i rękawicach.
Lansjer 9
- Uruchom silnik i poczekaj, aż rozgrzeje się do temperatury roboczej.
- Cisza.
- Odkręć korek szyjki wlewu mieszanki smarnej do silnika — wlejesz do niego smar.
- Ostrożnie, aby się nie poparzyć, odkręć korek, aby spuścić stary olej.
- Odcedź to.
- Za pomocą klucza odkręć stary element filtrujący.
- Dokładnie wyczyść miejsce, w którym zamocowany jest wkład filtra oleju.
- Napełnij nowy filtr świeżym olejem.
- Nasmaruj O-ring nowym.
- Zamontuj nowy element do czyszczenia oleju.
- Wymień korek spustowy w misce olejowej silnika.
- Powoli wlej olej przez szyję. W przypadku, gdy kształt pojemnika jest niewygodny, użyj lejka. Zużycie powinno wynosić 3-4 litry, w zależności od wielkości silnika.
- Zakręcić korek wlewu oleju.
- Sprawdź, czy nie ma wycieków spod filtra i zatyczek.
- Uruchom jednostkę napędową i pozwól jej pracować przez 5-10 minut.
- Zmierzyć poziom oleju, w razie potrzeby uzupełnić.
Lansjer 10
- Uruchamiamy zasilacz i rozgrzewamy go do około 90 stopni.
- Tłumimy.
- Odkręcamy śruby zabezpieczające (cztery sztuki), za pomocą klucza „13”.
- Zdejmujemy to.
- Ostrożnie odkręć korek spustowy.
- Odsącz stary płyn (ostrożnie, aby się nie poparzyć), będzie spływał przez około 15 minut.
- Przekręcamy wtyczkę.
- Jeśli przechodzisz z jednego rodzaju smaru na inny, napełnij specjalny płyn do płukania.
- Pozwól silnikowi pracować przez 10-15 minut.
- Spuść płyn.
- Usuwamy stary wkład filtra oleju, jeśli nie działa ręcznie, to trzeba go odkręcić specjalnym kluczem, są w różnych typach, ale wszystkie wykonują swoją pracę doskonale.
- Wlej trochę więcej niż połowę świeżego oleju do nowej bariery filtra.
- Nasmaruj uszczelkę nowym olejem.
- Wymieniamy starą uszczelkę pod korkiem spustowym i wkładamy ją na miejsce, mocno dokręcając klucz do „13”.
- Wkładamy nowy element filtrujący, ale bez pomocy klucza, ale ostrożnie, rękami.
- Ostrożnie wlej smar do szyjki, stale monitorując jego poziom. Zużycie — 3-4 litry.
- Uruchamiamy jednostkę napędową na 10 minut.
- Tłumimy i ponownie sprawdzamy poziom po 5 minutach.
- Jeśli poziom mieszanki smarującej jest normalny, zainstaluj zabezpieczenie z powrotem.
To cały proces, z czasem zajmie to nie więcej niż kilka godzin, ale zaoszczędzi ci podróży na stację paliw, stania w kolejce i wydawania dodatkowych pieniędzy.