Wszystko o wymianie oleju w silniku Lancer 9 i 10

Uncategorized

Podczas wymiany elementu smarującego wielu kierowców zawsze ma to samo pytanie, a jakie dokładnie jest zużycie oleju w silniku Mitsubishi Lancer 9 i 10 i ile trzeba go kupić. W tym artykule postaramy się udzielić wyczerpujących odpowiedzi na te i inne pytania, które dotyczą wielu kierowców.

Wymiana mieszanki smarującej silnika na Mitsubishi Lancer 9-10 to ten sam obowiązkowy proces, co w każdym innym samochodzie. Zgodnie z instrukcją dołączoną do samochodu z fabryki olej Mitsubishi Lancer powinien być wymieniany co 15 000 km lub podczas konserwacji. W naszych warunkach, które można zaliczyć do ekstremalnych (miejskie zagazowane drogi zapylone lub podmiejskie drogi gruntowe) mieszankę smarującą należy wymieniać 2 razy częściej, czyli co 7,5 tys. km. Przeglądając instrukcję samochodu, koniecznie znajdź sekcję, która mówi o zużyciu smaru dla Twojego typu silnika.

Do silnika samochodu Mitsubishi Lancer 9-10 można wlać prawie każdy znany smar marki odpowiedni dla naszych warunków klimatycznych. Zasadniczo jest to olej o lepkości 5W30-5W40. Ale tutaj również musisz oprzeć się na specyficznych warunkach klimatycznych, w których planujesz używać samochodu.

Proces wymiany

Wymiana smaru silnikowego w Lancerze, w przeciwieństwie do skrzyni biegów, jest dość łatwym procesem, który może wykonać nawet niedoświadczony kierowca.

Zużycie oleju

Silniki samochodów Mitsubishi Lancer 9 i 10 mają bardzo podobną konstrukcję, dlatego zużycie smaru wymagane do wymiany w nich jest takie samo.

W przypadku tych samochodów wystarczy około 3 lub 4 litry, w zależności od objętości jednostki napędowej, biorąc pod uwagę, że niewielka jej część zostanie napełniona nowym filtrem oleju.

Całkowita objętość mieszaniny smarującej wraz z objętością filtra oleju w zespole napędowym:

  • 1,6-1,3 — 3,3 litra,
  • 2,0 — 4,3 litra.

Jeśli mówimy o określonym zużyciu smaru w silnikach Mitsubishi Lancer 9-10, należy wziąć pod uwagę fakt, że nigdy nie można całkowicie spuścić oleju — w układzie zawsze pozostanie około 300 gramów.

Aby wymienić olej na Lancera, musisz kupić 3 lub 4 litrowy kanister.

Instrumenty

  • podszybia, wiadukt lub winda samochodowa;
  • świeży smar silnikowy 3-4 litry;
  • nowy element filtrujący;
  • klawisz na „17”;
  • klawisz na „13”;
  • pojemnik do spuszczania ścieków;
  • łachmany;
  • specjalny klucz do demontażu starego filtra.
Klucze do usuwania starych filtrów

Kroki wymiany

Uwaga! Kiedy zmieniasz olej silnikowy w Lancerze, silnik nagrzewa się i oczywiście olej się nagrzewa. Temperatura może być dość wysoka i jeśli dostanie się na otwarte obszary ciała, może spowodować poważne oparzenia! Dlatego bądź ostrożny, pracuj w odzieży ochronnej i rękawicach.

Lansjer 9

  1. Uruchom silnik i poczekaj, aż rozgrzeje się do temperatury roboczej.
  2. Cisza.
  3. Odkręć korek szyjki wlewu mieszanki smarnej do silnika — wlejesz do niego smar.
  4. Ostrożnie, aby się nie poparzyć, odkręć korek, aby spuścić stary olej.

    Odkręć korek spustowy
  5. Odcedź to.
  6. Za pomocą klucza odkręć stary element filtrujący.

    Stary element filtrujący
  7. Dokładnie wyczyść miejsce, w którym zamocowany jest wkład filtra oleju.
  8. Napełnij nowy filtr świeżym olejem.

    Ostrożnie wlej olej
  9. Nasmaruj O-ring nowym.
  10. Zamontuj nowy element do czyszczenia oleju.
  11. Wymień korek spustowy w misce olejowej silnika.
  12. Powoli wlej olej przez szyję. W przypadku, gdy kształt pojemnika jest niewygodny, użyj lejka. Zużycie powinno wynosić 3-4 litry, w zależności od wielkości silnika.
  13. Zakręcić korek wlewu oleju.
  14. Sprawdź, czy nie ma wycieków spod filtra i zatyczek.
  15. Uruchom jednostkę napędową i pozwól jej pracować przez 5-10 minut.
  16. Zmierzyć poziom oleju, w razie potrzeby uzupełnić.

Lansjer 10

  1. Uruchamiamy zasilacz i rozgrzewamy go do około 90 stopni.
  2. Tłumimy.
  3. Odkręcamy śruby zabezpieczające (cztery sztuki), za pomocą klucza „13”.
  4. Zdejmujemy to.
  5. Ostrożnie odkręć korek spustowy.
  6. Odsącz stary płyn (ostrożnie, aby się nie poparzyć), będzie spływał przez około 15 minut.
  7. Przekręcamy wtyczkę.
  8. Jeśli przechodzisz z jednego rodzaju smaru na inny, napełnij specjalny płyn do płukania.
  9. Pozwól silnikowi pracować przez 10-15 minut.
  10. Spuść płyn.
  11. Usuwamy stary wkład filtra oleju, jeśli nie działa ręcznie, to trzeba go odkręcić specjalnym kluczem, są w różnych typach, ale wszystkie wykonują swoją pracę doskonale.
  12. Wlej trochę więcej niż połowę świeżego oleju do nowej bariery filtra.
  13. Nasmaruj uszczelkę nowym olejem.
  14. Wymieniamy starą uszczelkę pod korkiem spustowym i wkładamy ją na miejsce, mocno dokręcając klucz do „13”.
  15. Wkładamy nowy element filtrujący, ale bez pomocy klucza, ale ostrożnie, rękami.
  16. Ostrożnie wlej smar do szyjki, stale monitorując jego poziom. Zużycie — 3-4 litry.
  17. Uruchamiamy jednostkę napędową na 10 minut.
  18. Tłumimy i ponownie sprawdzamy poziom po 5 minutach.
  19. Jeśli poziom mieszanki smarującej jest normalny, zainstaluj zabezpieczenie z powrotem.

To cały proces, z czasem zajmie to nie więcej niż kilka godzin, ale zaoszczędzi ci podróży na stację paliw, stania w kolejce i wydawania dodatkowych pieniędzy.

Оцените статью
AutoGuide
Добавить комментарий